Dlaczego copywriting jest zawodem interdyscyplinarnym?

Copywriting garściami czerpie z różnych dyscyplin naukowych. Psychologia marketingowa nie jest jedyną dziedziną, która wspiera copywriterów w ich pracy. Sprawdź, dlaczego copywriting jest zawodem interdyscyplinarnym.

Copywriting należy do tej grupy zawodów, która charakteryzuje się wysokim poziomem interdyscyplinarności. Skuteczny i profesjonalny copywriter powinien wykorzystywać w swojej pracy wiele dziedzin naukowych. W jaki sposób korzystać z innych dyscyplin? Z jakich dziedzin składa się copywriting?

Składowe copywritingu

Na myśl nasuwa się przede wszystkim bezbłędne posługiwanie się językiem polskim. Ojczysty język jest dla copywritera narzędziem pracy – jego znajomość powinna stać na bardzo wysokim poziomie, ponieważ nie tylko stanowi to wizytówkę copywritera, ale pozwala również dobierać odpowiednie strategie copywriterskie.

Głównym celem każdego copywritera jest tworzenie skutecznych i angażujących treści. By to osiągnąć, potrzebna jest nie tylko perfekcyjna znajomość języka polskiego, lecz również chociażby podstawowa znajomość psychologii, w ujęciu bardziej marketingowym. Poznanie tego, co i w jaki sposób oddziałuje na odbiorców, przychodzi nie tylko z doświadczeniem, lecz również z dogłębnym researchem i wykształceniem w danej dziedzinie.

Nie da się więc ukryć, że copywriting jest ściśle związany z psychologią marketingową, a to już czyni z niego interdyscyplinarny zawód. Nie jest to oczywiście jedyna dyscyplina naukowa, z której garściami czerpie branża copywritingu.

Copywriterzy specjalistyczni

W branży copywritingu wiele osób piszących teksty zorientowanych jest na jeden temat. Specjalistyczne ukierunkowanie pozwala copywriterom na pisanie zdecydowanie lepszych tekstów. Dokładna znajomość zagadnień prawnych czy medycznych nierzadko powoduje, że dobry tekst dla klientów z tych dwóch branż są w stanie napisać jedynie copywriterzy specjalistyczni. Wówczas również research nie zajmuje wiele czasu.

Interdyscyplinarność copywritingu polega właśnie na czerpaniu z innych dyscyplin; bez jakiegokolwiek problemu możemy znaleźć copywriterów medycznych, prawnych, specjalizujących się w tematyce wystroju wnętrz czy nawet copywriterów weterynaryjnych.

Wiele osób początkujących stawia sobie pytanie, czy oferować swoje usługi osobom potrzebującym teksty bez względu na daną tematykę, czy ograniczyć się do jednej, wybranej branży, w której czują się najlepsi. Wydaje się, że tutaj nie może być jednoznacznej odpowiedzi, co jest lepsze – niektórzy będą czuć się lepiej w tematach ogólnych i szerokich, inni z kolei w szczegółowych i wąskich. To, że copywriting jest interdyscyplinarny, wynika bezpośrednio z zapotrzebowania rynku.

Jeżeli więc jesteśmy zainteresowani branżą copywriterską, warto jak najczęściej poszerzać swoje horyzonty. W wielu wypadkach wiedza ogólna nie jest po prostu wystarczająca, dlatego warto zgłębiać daną branżę i dokonywać szczegółowego researchu, a także kształcić się w wybranej przez siebie dyscyplinie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *